SILA "CLICK NEW TAB FOR DETAIL POST" JIKA MENGHADAPI MASALAH MEMBACA ENTRI SILA EMAIL KAN PADA CAKERAWALA IBTISAM TERIMA KASIH

Apr 23, 2013

hati dinihariku..








Rembesan kesedihan menjelma lagi..

tatkala hati dilambung dengan begitu tinggi

 tetiba sahaja ada badai yang datang menghempap dengan begitu sahaja..

hatiku begitu terusik walaupun pada mata kaca zahirku menolak sedemikian..

entah kenapa hatiku begitu terasa dengan pernyataan tadi..

sang bayu tetiba datang menerpa pipiku mengelos air mata yang kedinginan..

aku mengerti hanya cinta Illahi yang paling abadi..

sesungguhnya aku amat mencintai dia ya Allah..

Engkau lindungilah dirinya daripada semua yang pernah aku alami selama ini..

Ku menarik tikar sejadah kesayanganku, ku berteleku sendirian selepas mengucapkan salam..

Hati ini gagal untuk dikawal lagi tanpa dipaksa..

Layakkah aku untuk menjadi zauj yang mukmin disisiMu ya Rabb??

Ya Allah, ku hadiahkan Al-Fatihah kepada kekasih Mu..

Tanda aku menyayangi Rasul Mu..

Di tikar sejadahku memohon pengampunan..

Terasa diri ini tidak layak karena hatinya mungkin pada si dia..

Tp aku harus sedar ayat “ana uhibbuka fillah” yang membuatkan diriku normal semula..

Aku bersangka baik kepadanya karena dia adalah muslimah yang terbaik pernah kutemui..

Cumanya aku hanya perlu untuk menahan kesedihan daripada terus membanjiri dasar hatiku

Jika si dia diciptakan untukku,maka Kau jaga la dia sebagaimana aku menjaga diriku untuknya..

Perbezaan aku dengannya hanyalah setahun tapi matlamat kami sama..
Mencari redhaMu bukan kemurkaanMu ya Rabbi..

Dalam bait-bait lagu kuberikan kepadanya..

Moga dia faham ana uhibbuki fillah  Abadan abada..





0 comments: