SILA "CLICK NEW TAB FOR DETAIL POST" JIKA MENGHADAPI MASALAH MEMBACA ENTRI SILA EMAIL KAN PADA CAKERAWALA IBTISAM TERIMA KASIH

Oct 9, 2013

OPAK SYARIAH STS JAMBI

Assalamualaikum kawan2 hehe..ok mgkin arini adalah hari terakhir sbb ana ene masuk ke dalam hutan  balik tau huhu sedihnyer..xpe lepas ni,acu plak yg take over Ibtisam ye..harap jge bek2 ye..ok ana nk cerita ttg OPAK iaitu orientasi untuk pelajar baru dari  Malaysia yang belajar di dalam Fakultas Syariah.. ade seramai 29 pelajar baru yang masuk menyertai OPAK ni pada hari isnin tanggal 8.10.2013..seramai 20 ikhwan dan 9 akhwat..setiap daripada mereka semuanyer berasal dari negeri yang berbeza2 tetapi mmpunyai matlamat yg sama iaitu untuk dapatkan degree di Indonesia..ade yg amik Perbandingan mazhab dan hukum, ada yg amik ekonomi Islam dan ade yg ambil hukum keluarga..

ana diamanhkan oleh Ibu Dra Illi Yanti untuk menjadi moderator dalam melancarkan program orientasi yg dilakukan selama 1 hari ini..kesemua ade 5 orang panel yang memberikan materi masing2..

yang pertama wakil dekan I,II dan III serta ketua jurusan Perbandingan mazhab dan Hukum serta Ketua jurusan dari hukum keluarga..

jadi ana didepan adalah sebagai pembantu atau lebih dikenali sebagai pembawa acara..hari 2 jgk elektrik terpadam dan semua pelajar baru orientasi dalam keadaan panas..ana pon x tahan dibuatnyer tau hehe..tp x lama 2 udah ade smula..insyallah segalanya sudah selesai. dan ni adalah gambar2 yg dapat dirakam selama mereka di dalam OPAK..Saksikanlahh













0 comments: