"huhu...sedih"
ana baru lepas selesaikan bayaran penalty celcom broadband postpaid sebanyak RM200 selepas ana menjadi pengguna broadband pada awal bulan lepas, dalam hitungan hanya sebulan untuk menggunakan khidmat broadband kemudian dikenakan penalty pula untuk menamatkan penggunaan
BARU dalam tipu helah
sebenarnya ana merupakan salah seorang pengguna tegar untuk broadband, buktinya ana tidak pernah menggunakan internet lain selain pelan internet yang ditawarkan selepas, hampir 10 kali juga ana "off" dan "on" semula atas beberapa sebab dan alasan, tapi tak pernah kena penalti disebabkan penamatan broadband, jadi ana buat keputusan untuk kongsikan kepada semua helah celcom serta seller yang disogokkan
-BROADBAND POSTPAID CELCOM kini (update 02/09/2015) telah mempunyai syarat kontrak penggunaan setahun, dan juga access limited internet, jika pemberhentiaan sebelum tamat kontrak maka dikenakan penalty kemudian baru boleh buat penamatan-
semua isi penting diatas tiada satu pun dinyatakan oleh seller, ana amat menyesali keadaan tersebut kerana terus menyangka celcom seperti dulu, ditambah pula dengan segala cas GST, ana ingatkan kepada seller supaya lebih telus untuk menyampaikan maklumat terutama perkara yang melibatkan wang yang keluar dari pengguna, lagipun seller perlu diingatkan bahawa anda bukan menanggung keuntungan mahupun kerugian sebagaimana pengguna, tak perlu bersikap membela "boss" yang anda sendiri pun tak kenal kelibatnya
capaian internet pun tak gah mana, "open website" makan masa sehari untuk clear, manakala youtube atau video lebih laju tapi makin lama makin lambat juga,
"kata orang, kalau dah tak suka, hanya benci yang nampak rupa"
ha betol la tu, ana dah tak suka dengan celcom broadband, kali terakhir untuk menjadi pengguna celcom broadband, kalau nak "device" boleh bagi alamat
0 comments:
Post a Comment